HTML

Egyetem-begyedem

Két magyar ifjú titán meghódítja Bamberg városát. Ösztön, díj, campus, frájcájt. Életképek, beszámolók többes szám első személyben egy éven át.

Friss topikok

  • buGhunter: @pimpalini: jogos, mindössze elírás történt hiszen így nem is lenne összefüggés eközött meg Walpur... (2019.07.05. 10:54) Walpurgis-éj
  • Zoleie: A film nekem is elnyerte a tetszésemet. Jó volt. (2010.01.04. 15:37) Filmkritika - Star Trek
  • Win Elen: koszonom a valaszt. mostmar ezt is tudom :) de remelem nem szembesulok vele, eleg ez nekem igy is :) (2009.07.29. 22:05) Harry Potter és a Félvér Herceg
  • Ouaid (törölt): Vili :) (2009.07.11. 01:28) Így tanulnak a németek
  • mindenlébenkétkanál: @Storyteller: Sajnos nem valószínű, hogy megyünk több koncertre, mert a hangversenytermet felújítj... (2009.06.10. 17:36) Bamberger Symphoniker

Linkblog

Innen jöttök ti!

2009.06.06. 18:00 mindenlébenkétkanál

Így tanulnak a németek

Bizony, itt is nagy különbségek vannak. Az első, és legynagyobb különbség, hogy inkább az előadásra járnak, mint a gyekorlatokra, de úgy általában azért mindenre bejárnak. Mi egy szót sem szólhatunk, hiszen mi azért a legtöbb órán ott vagyunk, de a magyar átlaghoz képest a németek igencsak "bejárósak".

 

Ordner:
A németek nem igazán írnak füzetbe. Van nekik egy, végszükség esetére, de inkább kinyomtatnak mindent. Nem csak hogy az írott pdf jegyzetet, de szépen a ppt diákat is. A legelvetemültebbek egy diát egy lapra. Azokat aztán szépen fogják, és belerakják egy jó nagy Ordner-be. Tudjátok, az a mappa, két fém karikával a közepén. Nagyon szereteik ezeket, jól meg is tömik. Mondjuk nem kell félni, hogy elbírják-e, befér az az érettségire kapott kocsiba. Igen, van egy ilyen oldala is a német Umweltschutz-nak :).

 Textmarker:

Szintén fontos kelléke egy német egyetemistának. Mert ugye, ha nem írnak, valamivel azért csak meg kell jelölni, hogy mi a fontos és mi nem. Na erre való az általunk csak póriasan szövegkiemelő filcnek nevezett alkalmatosság. Többféle színben, hogy a többféle típusú információt elkülönítve tudják kiemelni. Alig hiszik el, hogy nekünk nincs, bár két magyar közülünk bár beszerzett egy két textmarkit :).

 

Kopogás:

Az óra végével nem tapsolnak a német diákok, hanem az kézfejükkel kopognak a padokon. Érdekes dolog, de nekem tetszik, mintha lenne valami különleges jelünk. Itt említeném meg azt is, hogy a németek az óra befejezésével is igen pontosak. Ha háromnegyedig tarta az óra, 44-kor elkezdenek pakolászni, és ha 45-re nem fejeződik be az óra, akkor kimennek. Mert szünet idő van, nem tanítás. Sokszor, ha a prof látja, hogy a diákok kezdenek pakolni, habár még lenne mondanivalója, befejezi a mondatot, és ő is elkezd pakolni. Persze a hallgatók ritkán is késnek órákról, azok általában mi vagyunk :).

Precizitás:

Igen, mint mindenben, a németek a tanulásban is iszonyatosan percízek. Mindenkinél legalább egy vonalzó, amivel minden vízszintes és függőleges vonalat húznak, ismerek olyan fiút is, aki a "t" vízszintes részét is vonalzóval húzza. Ezen kívül dokat kérdeznek az órán (előadáson is), ha valami ici-pici dolog nem tiszta előttük, akkor azt rögtön megkérdezik, az előadó pedig kézségesen válaszol. Ezért is lehet, hogy például Statisztika I.-ből, még mindig az első órán bevezetett (és mellesleg a magyar gimnáziumokban követelmény) móduszt, és mediánt tanuljuk. Mondjuk az biztos, hogy megtanulják a hallgatók az anyagot.

 


 

 

107 komment

Címkék: német egyetem multikulti


A bejegyzés trackback címe:

https://bamberg.blog.hu/api/trackback/id/tr341129210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egy hozzászóló 2009.06.06. 21:07:07

Egy az egyben a Ménesi utat írtad le. (A sok leendő értelmiségit. pfff)

Mindfield 2009.06.06. 21:09:56

Ok, megint egy blog amiben az egyetemet sosem látott ír az egyetemet sosem látottaknak. Remek. Megint megy a magyar felsőoktatás fikázása olyanoktól, akik vagy az általánost sem végezték el, vagy egyetemet végeztek, és most azt hiszik hogy ők szarták a spanyol viaszt és mindenkit leszólnak. Mindezt vizsgaidőszakban.

tarr 2009.06.06. 21:13:33

Mi nálunk senki sem tapsol, sőt egyszer egyik óra előtt amikor bejött a tanár és felálltunk neki, egész elképedt és azt mondta hogy 10 év alatt még egy osztály sem állt fel neki tiszteletből.

"Itt említeném meg azt is, hogy a németek az óra befejezésével is igen pontosak. Ha háromnegyedig tarta az óra, 44-kor elkezdenek pakolászni, és ha 45-re nem fejeződik be az óra, akkor kimennek. Mert szünet idő van, nem tanítás. Sokszor, ha a prof látja, hogy a diákok kezdenek pakolni, habár még lenne mondanivalója, befejezi a mondatot, és ő is elkezd pakolni."

Ez mind szép és jó, csak nálunk ez úgy van hogy a tanár azt kérdi ZH-n amit abban a maradék 2 percben akart elmondani...

tarr 2009.06.06. 21:18:19

Az oktatás képzéséről annyit, hogy a magyar gimnáziumok és középiskolák messze nagyobb színvonalat képviselnek mint a külföldi társaik, viszont egyetemi szinten messze lekőröznek minket a külföldi oktatási intézmények.

Mindfield 2009.06.06. 21:22:37

@tarr: Ezt honnan a francból veszed? Láttál te már egyetemet belülről? Mert ha láttál, akkor tudod hogy hogy nyüzsögnek ott a külföldiek, akik bizonyára a szar képzés miatt vannak itt (főként szar orvosi képzés miatt).

Chapell 2009.06.06. 21:25:39

tarr: Talán azért lepődött meg, mert egyetemeken leginkább oktatók vannak és nem tanárok. Gondolom egy OKJ-s képzés kezdetén se álltok fel mindannyian az oktatónak amikor bejön a terembe.

tarr 2009.06.06. 21:30:47

@Mindfield: Figy, én speciel a győri egyetemről tok nyilatkozni, ott nincs valami sok vendéghallgató.

Meg most mondhatnám, hogy van ez a nemzetközi rangsor az egyetemek között, ahova évek óta nem kerül be magyar egyetem a legjobb 500-ba, ez azért csak jelent valamit. Bár őszintén szólva nemtudom mi alapján rangsorolnak.

Nyilván vannak mindenhol büfé szakok meg gyengébb egyetemek, csak a legjobbnak minősített magyar egyetemek elmaradnak a kategóriájukban legjobbnak minősített külföldi egyetemek mellett.

Szerintem.

scv 2009.06.06. 21:32:43

Elmondhatom hogy, füzetet mi sem gyakran használunk, nyomtatott jegyzetből tanulunk és ami fontos azt oda a lap aljára/szélére írjuk. Az egy lapra egy dia totál pocsékolás, az ideális 4dia/lap de én most jelenleg 8 dia/lap-os jegyzetből tanulok, ami még elfogadható. Kiemelőt sose használtam, mert akkor szinte minden mondatot alá kellene húznom és úgy teljesen felesleges az alkalmazása. Amúgy meg tapsolni én még itt előadás végén sose láttam senkit, max a tvben a Mindentudás Egyeteme végén.
A precizitásra nálunk se lehet panasz: volt hogy egyszer nem beragasztatottam egy ábrát a jegyzőkönybe, hanem "csak" hozzá tűztem és ettől meg a tanerő rohamot kapott, sikoltozott és csápolt a füzetemmel, mint egy tini csitri a koncerten.

tarr 2009.06.06. 21:35:43

Nálunk építész szakon van olyan fanatikus, aki ha kézzel írott leadandót kell írni, akkor előtte bevonalazza a lapot, mert szabványbetüvel ír.

3 vonalat húz, egyet a sor aljának, egyet amekkorák a kis betük lesznek és egyet a nagyoknak. Néhány óra alatt bevonalazza a lapokat és ezután kezd csak el írni :)

Peter Blau 2009.06.06. 21:37:07

"viszont egyetemi szinten messze lekőröznek minket a külföldi oktatási intézmények"


Igen, ez látszik a te helyesírásodból is tarr, téged "lekőröztek".

Chapell 2009.06.06. 21:38:55

@Peter Blau: Ki tudja, ha szakácsnak tanul, lekőrözhetnék.

tarr 2009.06.06. 21:40:14

@Peter Blau: Ó anyám, most ezt élvezed hogy belekötsz a helyesírási hibáimba?

Peter Blau 2009.06.06. 21:40:46

"3 vonalat húz, egyet a sor aljának, egyet amekkorák a kis betük lesznek és egyet a nagyoknak. Néhány óra alatt bevonalazza a lapokat és ezután kezd csak el írni :)"

Na, akkor ennek fényében vizsgáljuk csak meg, hogy melyik egyetemistának is több a szabadideje? Annak amelyiknek órái vannak vonalazni, vagy annak amelyik minden szabadidejét a könyvtárban tölti? Te komolyan elhatároztad, hogy lehúzod a magyar egyetemeket ugye tarr? :-)

Peter Blau 2009.06.06. 21:41:49

Azért annyira ne vedd komolyan, vicc az élet :-)

Mindfield 2009.06.06. 21:43:04

@gamer-: "Amúgy meg tapsolni én még itt előadás végén sose láttam senkit, max a tvben a Mindentudás Egyeteme végén."

Hehe, érdekesen is nézne ki, ha az embernek van mondjuk 5-6 előadása a héten, mindegyiken felállni, tapsolni, szerintem a tanár is hülyét kapna, pláne amikor olyan ember tart előadást, aki nem töltötte be a harmincat...:)

tarr 2009.06.06. 21:45:30

@Peter Blau: Na figy, vmit félreértettél.

Én nem lehúzom a magyar egyetemeket, hanem sztem "legjobb" egyetemeink nem érik el a "legjobb" külföldi egyetemek szintjét.
Van különbség.

A vonalazásról meg annyit hogy az az illető aki ezt meg tudja csinálni éjjel-nappal rajzolja a leadandóit és a végén jut erre is ideje.

záporjózsi 2009.06.06. 21:50:04

@zsoci: legalább 6-7 éve. Ha jártál egyetemre, kérdezz meg valakit, aki mostanság ott szokott lenni.

kerdesek05 2009.06.06. 21:50:26

amíg nem változtatsz hátteret és kifolyik a szemünk, nem írunk értelmeset ide.
szóval nyazsgem
:)

Mindfield 2009.06.06. 21:51:00

@tarr: Nemtom, ez a "jó egyetem"-esdi, szerintem nem az oktatás színvonalára, hanem az egyetem felszereltségére vonatkozik. Azért a kettő nem mindig ugyanaz. Azért mert nincsenek ötcsillagos diákszállóink még lehet jó oktatásunk.

Ohmygod 2009.06.06. 21:52:26

Én nem jártam egyetemre bazdmeg, meséljetek.

tarr 2009.06.06. 21:53:07

@Mindfield:

Ez igaz.
Ha vki tudja pl. hogy az egyetemek rangsorát mi alapján készítik el, az megoszthatná velem (velünk), nincs kedvem googlézni.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2009.06.06. 21:54:57

"Persze a hallgatók ritkán is késnek órákról, azok általában mi vagyunk :)"

A magyarok egyik nagy ismertető jele az, hogy az ilyesmikre még büszkék is...

nudlee 2009.06.06. 21:58:09

Mindfield 2009.06.06. 21:22:37

Ha elhiszed, hogy azért jönnek ide mert olyan faja az oktatás, ki kell ábrándítsalak :)

Mo.-n OLCSÓBB tanulni, mint otthon és ha befizetik, tuti felveszik őket.
Kilföldön (pl. pontosan Iránról tudom) hogy van kb. 200000 jelentkezés 100 egyetemi helyre és csak a zsenik jutnak be, de konkrétan, csak ők. (nem tartom ezt amúgy rossznak, itthon is lehetne ilyet :) )

Mi néha amúgy anno szoktunk tapsolni, de csak a nagyon élvezetes előadások után :)

ördög_ (törölt) 2009.06.06. 21:58:55

@tarr: azt valahol olvastam, hogy sokat nyom a latban az is, hogy egyrészt milyen világszerte elismert szaktekintélyek tanítanak az adott egyetemen, valamint az is számít, hogy a végzett hallgatók hol tudnak elhelyezkedni. Nos, mivel kis ország vagyunk és az itt végzettek ritkábban helyezkednek el nemzetközileg ismert óriási cégeknél vagy szervezetekben, esetleg nemzetközi szervezetek hivatalaiban, mint pl. aki a Sorbonne-on, Oxfordban vagy a Yale-en végzett, nem csoda, hogy nem vagyunk benne az első 500-ban, valójában semmi súlyunk nincs.

Ismerősök, akik kinn voltak külföldi egyetemen tanulni, azt mondták, hogy az idegennyelvű oktatás ellenére könnyebb volt elvégezni, mint az itthonit és kevesebb volt az anyag is.

Mindfield 2009.06.06. 21:59:05

"Ha háromnegyedig tarta az óra, 44-kor elkezdenek pakolászni, és ha 45-re nem fejeződik be az óra, akkor kimennek. "

Egy óra sosem tart háromnegyedig, mert aki járt egyetemre az tudja, hogy az órák 50 de inkább 100 percesek. NEM általános iskola! Csengetés sincs!

nemuccaszoc 2009.06.06. 22:02:59

Nálunk meg? Jó, ha kettes megvan.

tarr 2009.06.06. 22:07:17

@Mindfield:

Ez sztem egyetemenként változik, nálunk 80 perc egy óra, szünet nélkül.

Káposztakukac 2009.06.06. 22:09:45

@tarr: csak csendben jegyzem meg, hogy legutóbb az ELTE meg a Debreceni Egyetem is bekerült valahol a 250. hely környékén...

rdi 2009.06.06. 22:11:28

A kopogás több magyar egyetemen is szokás, nem értem, miért akkora szám ez? (Pl. pécsi jogi karon egész konkrétan)

A szövegkiemelő miért akkora cucc? Most komolyan, van olyan magyar egyetemista aki nem használja??? És komolyan előadtátok kint, hogy ti még nem láttatok ilyet???

Ha a német mentalitásból csak a precizitást sikerült megragadni, akkor nem lehettek túl régóta kint.
Én éltem is kint és most is együtt dolgozom németekkel, így elmondhatom, hogy semmivel nem precízebbek, mint ami egy átlag munkahelyen elvárható pl. akár Magyarországon is. Sőt, jónéhány egyáltalán nem precíz némettel is találkoztam, szóval ez csak egy buta közhely. Ami viszont véleményem szerint tényleg jellemző rájuk, az a hihetetlenül gyakorlatias gondolkodásmód.

Mindfield 2009.06.06. 22:12:55

@tarr: Jó, de azt ugye tudjuk, hogy minél rövidebbek az órák, annál inkább akarják kímélni a diákokat! Mert ugye régen a "dupla óra" az 2 óra volt. Aztán lett 50 perc. Németek úgy néz ki, hogy 45-nél tartanak.

Meg na, felesleges ezen vitatkozni, mert lehet hogy németéknél már rég Bolognai van, ami meg ugye egyszerűbb, szóval ezért is utálom az egyetemről szóló posztokat, mert vakítják a parasztot, hogy "ne vazze, egyetem, olyan mint az általános iskola", közben meg ugye aki ismeri a rendszert, az tudja, hogy milyen bonyolult.

snakekiller23 2009.06.06. 22:15:16

@Mindfield:

Azért az oktatók színvonala is összehasonlíthatatlan. Egy nyugati elit egyetemen a szakma és az ipar legjobbjai tanítanak, nálunk meg sokszor (műszaki területen) 20 éve elavult tudással rendelkező, a belterjességben kontraszelektálódott múmiák, vagy talpnyalás szakon végzettek. Ott arra tellik, nálunk erre; kis pénz kis foci...

Ja meg: használható elektronikus jegyzet :)) és nem kell jegyzetelni, csak kihúzogatni :))) Nem tudom sírjak-e vagy nevessek, mert errefelé ezt úgy szokás, hogy az elektronikus jegyzet mellé odaírják szépen, hogy "lehetnek benne sajtóhibák" és ez így marad évekig... meg még sorolhatnám.

Káposztakukac 2009.06.06. 22:16:11

egyébként magyarországon is meg németországban is jártam egyetemre, sehol sem büfé-szakra, sőt, kifejezetten "elit egyetemek" elit szakjait látogattam mindkét helyen. a német oktatás sokkal gyakorlatiasabb, ugyanakkor felületesebb is. a magyar egyetemeken nagy hangsúlyt fektetnek az elméletre, a rendszerszintű tudásra, a gyakorlati elsajátítást a gyakornoki helyekre bízzák...
az viszont nagy tévhit, hogy ettől szarabb lenne a magyarországi egyetemi oktatás. nem szarabb, csak más. ráadásul aki járt már német egyetemen, az tudja, hogy ott tömegképzés folyik. még sokkal inkább, mint nálunk. 1000-1500 fős évfolyamok teljesen átlagosak. szemináriumokat meg nem nagyon tartanak, legalábbis magyarországhoz képest, ahol az oktatás javarészt szűk körben, gyakorlatokon folyik. nálunk sokkal szorosabb viszony van a tanárok és a hallgatók között, mint kint németben. ott valóban minden az egyéni elszántságon, az önálló tanuláson múlik.
ettől függetlenül van egy olyan érzésem, hogy ezen blog írói valami büfé-szak hallgatói lehetnek, ha ilyen alapvető tények meglepik őket...

Káposztakukac 2009.06.06. 22:20:18

@snakekiller23: ez sem igaz. egy másodosztályú vidéki egyetem, vagy leginkább főiskola oktatói nálunk is meg németben is olyanok, amilyenek... maradjunk annyiban, hogy nem véletlenül tanítanak általában ott. de azért egy corvinuson vagy elte jogon a szakmai elit legjobbjai vannak, akik jelentős tudományos háttérrel rendelkeznek, nemzetközi viszonylatban is.

Mindfield 2009.06.06. 22:20:23

@snakekiller23: Najó, de azt meg is kell ám fizetni. Nem tudom, hogy Németországban kell-e, bár elég valószínű. Gondolom ott már Bolognai van, és komolyabb gyakorlati dolgok, kevesebb elmélet, mert van meg főleg elmélet. Nem biztos, hogy ez olyan rossz, elvégre azt is tudni kell.

Mindfield 2009.06.06. 22:21:36

@Káposztakukac: én is valami ilyesmire gondoltam.

snakekiller23 2009.06.06. 22:22:18

@ördög_:

Persze, hogy kevesebb az anyag, mert mivelhogy van épkézláb verseny az egyetemek között, a felesleges/elavult tananyag/tanerő normálisan szelektálódik. Persze sok fontosabb dolog is kiesik így pl. matekot még az MIT-n is sokkal felszínesebben/gyakorlatiasabban tanítják mint idehaza.

Vityaz 2009.06.06. 22:23:50

@zsoci: Műegyetemen szoktunk volt...
És milyen hosszú az óra? Általában 2*45 perc. De ez tényleg nagyon változó, Közgázon pl. több. De ez szerintem elég is, talán azért vagy ott, hogy felfogd, amit mondanak, ha hosszabb lenne, már nem tudnál koncentrálni.

Káposztakukac 2009.06.06. 22:24:05

@nudlee: höhö:) azt ugye tudod, hogy magyarországra javarészt EU tagállamokból jönnek tanulni? konkrétan javarészt olyan országokból, ahol vagy nincs, vagy lényegesen alacsonyabb a tandíj, mint nálunk...(Németország, ausztria)

nudlee 2009.06.06. 22:27:40

@Káposztakukac:

valóban? Milyen adatokból dolgozol :)

snakekiller23 2009.06.06. 22:28:00

@Káposztakukac:

Az elmélyültebb elméleti tudás jó dolog a tudós és kutatóképzésben (azt bűn is volt beleszuszakolni a bolognai baromságba), de pl. műszaki pályán elég elkeserítő eredményekre tud vezetni pláne ha irreleváns/elavult tananyaggal párosul.

Mindfield 2009.06.06. 22:28:40

@Vityaz: Szóval nektek sosem volt 3 órás matekelőadás, amit szinte közvetlenül egy 2 órás gyak követett? Nem tudod miről maradtál le! :)

Vityaz 2009.06.06. 22:32:38

@Káposztakukac: Konkrétan az Egyetemről tudom, hogy rengeteg német hallgatójuk van, akik otthon nem biztos, hogy ki tudnák nyögni a díjat, itt elvannak, és utolsó évre hazamennek, így lesz egy tökéletes német diplomájuk.

snakekiller23 2009.06.06. 22:33:42

@Káposztakukac:

Ja és még valami: én sem a másodosztályú helyekről beszéltem, hanem pl. a két nagy pesti műszaki suliról (egyetem meg főiskola) :(

ördög_ (törölt) 2009.06.06. 22:33:56

@snakekiller23: igen, valóban ez is lehet oka a kevesebb anyagnak...

Vityaz 2009.06.06. 22:36:26

@Vityaz: ...Állatorvostudományi Egyetem...

nudlee 2009.06.06. 22:43:13

www.delmagyar.hu/szeged_hirek/husz_eve_jonnek_a_kulfoldi_diakok/110946/

"Az Észak- és Nyugat-Európából jövők magas számát a professzor azzal magyarázza, hogy nálunk alacsonyabbak a tanulmányi és a megélhetési költségek, így az ottani államoknak olcsóbb ezt finanszírozni – akár állami ösztöndíjakkal is –, mint fönntartani, kiépíteni egy saját, nagy műszer- és szakemberigényű egyetemi képzést. Az itt végzett szakemberek később visszatérnek hazájukba, hogy ott kamatoztassák a nálunk tanultakat."

ördög_ (törölt) 2009.06.06. 22:46:00

@Káposztakukac: hát, elte jog nem nagy szám, mivel viszont Budapesten van, sok fejes tanít és sok fejes gyereke oda járt, ezért nem lehet lekörözni. Pont a jogi karok azok, ahol több vidéki egyetem is megelőzi az eltét.

Káposztakukac 2009.06.06. 22:48:20

@Vityaz: na akkor again: németországban bundeslandonként változó, hogy van-e egyáltalán tandíj, ha pedig van, akkor mennyi. a maximum egyébként valami ~500€ félévenként. annál ma magyarországon többször drágább egyetemek is vannak, főleg orvosi szakon.németeknél nincs különbség államilag finanszírozott vagy költségtérítéses között. vagy mindenki fizet (és esetleg jó teljesítménye miatt kap ösztöndíjat) vagy senki. ha tehát neked azt mondták, hogy nekik olcsóbb itt nálunk a félévenként milliós nagyságrendű tandíjat kifizetni, mint kint tanulni, akkor vagy neked hazudnak, vagy te hazudsz. a nálunk tanuló nagyszámű német orvostanhallgató oka sokkal egyszerűbb: németországban orvosi karra csak kitűnő, 1,0-ás abiturral rendelkezőket vesznek fel, mert túl kevés a hely. odakint egy olyan érettségit elérni nagyon nehéz. nem úgy mint nálunk, ahol sokan ilyen-olyan módon lazán elérik a maximális felvételi pontszámot. azok tehát, akik orvosnak akarnak tanulni, de nem 1,0-ás, hanem "csak" 1,4-es abiturral rendelkeznek(ami még mindig szenzációsan jó) más megoldást kerestek. eleinte sokan ausztriába mentek ki tanulni, mert ott több embert vettek fel. amikor aztán ott is kevés lett a tanulmányi helyek száma, budapestre jöttek, ahol kemény pénzekért nagyon jó minőségű, német vagy angol nyelv oktatást kapnak, és a diplomájukat odahaza németországban is egy szó nélkül elfogadják.
valaki téged nagyon átvert, ha tényleg az általad felhozott indokok miatt állítja azt, hogy itt tanul.

Káposztakukac 2009.06.06. 22:53:13

@ördög_: igen, állítják ezt a vidéki egyetemek...:D aztán érdekes módon amikor tényleg közvetlenül szembesül az egyes egyetemek hallgatóinak tudása, pld. OTDK-n, akkor azért messze az ELTE vezet...
egyébként van 1-2 jó vidéki jogi egyetem is, pld. debrecen meg pécs, de saját tapasztalatomból tudom, hogy az elte jog minden faszsága és kellemetlensége ellenére ma magyarországon még mindig a legtöbb tudást nyújtja ilyen téren.

nudlee 2009.06.06. 22:56:32

@Káposztakukac:

és dr. Szabó Gyula, a SZOTE orvos- és gyógyszerészkari idegen nyelvű képzés tagozatvezetője is nagyon téved, szerintem te még nála is sokkal naprakészebb vagy a témában.

Szerintem oktass ki mindenkit, azt a való világban is szereti mindenkit. Népszerű ember lehetsz, nem irigyellek :)

Vityaz 2009.06.06. 22:56:53

@Káposztakukac:
1."ha tehát neked azt mondták, hogy nekik olcsóbb itt nálunk a félévenként milliós nagyságrendű tandíjat kifizetni, mint kint tanulni, akkor vagy neked hazudnak, vagy te hazudsz." Olvasd át ezt a mondatodat, és lásd be, hogy nem én hazudok, de amúgy semmi baj a minősítéseddel.
2. Világos az érvelésed, igazad lehet.

ördög_ (törölt) 2009.06.06. 22:57:45

@Káposztakukac:
én a pécsire jártam, no, tőlünk többen átmentek az eltére és jártak vissza röhögni, hogy de hülyék vagyunk, hogy még mindig itt szívunk :D merthogy elte laza, király hely. Lehet, több idő volt otdk-t írni, meg azért a könyvtári felszereltség is sokat számít, hogy mihez jutsz hozzá.

Mondjuk, valójában úgysem az egyetemen dől el, kiből milyen szakember válik :)

Káposztakukac 2009.06.06. 23:05:33

@ördög_: ez kurva érdekes, mert nálunk meg több ember is otthagyta az eltét, mert nem bírta, helyette átment az ország vidéki egyetemeire, ahol tényleg nevetségesek a viszonyok(konkrétan szeged és miskolc).
amúgy az eltének van egy sajátossága: szorgalmi időszak nagyon laza. komolyan. szinte be se kell járni. aztán jön a vizsgaidőszak... egy kis statisztika: az 5 éves jogi képzést elte jogi karon az évfolyam kb. 10-15%-a teljesíti tényleg 5 év alatt. a többi elmorzsolódik. és ne feledjük, azért még mindig az elte jogra a legmagasabb a felvételi pontszám az összes jogi egyetem közül, tehát van ott egy pár magolós könyvkukac(akik attól függetlenül általában jó nagy életképtelen hülyék...:D)

Nadsat (törölt) 2009.06.06. 23:09:43

Előadás végén tapsolni ősi BME-VIK-es népszokás, minden tanár megkapja, még azok is, akiktől a társaság fele elalszik.
Az egyetemek nemzetközi rangsorolása számomra egy vicc, pláne, hogy olyan vakvágányok kerülnek be Magyarországról, mint a jogászképzés. Lehet, hogy az ELTE baromi színvonalas humán képzésben, de meg lehet nézni, mennyire piacképes - meg azt is, hogy lezüllesztették az infósképzésüket.

Káposztakukac 2009.06.06. 23:09:49

@nudlee: úgy tűnik az vagyok. amúgy nem tudom, hogy sokan szeretnek-e, de ameddig sikeres vagyok nem is érdekel:D

egyébként csak neked, ha egyáltalán el tudod olvasni:

www.spiegel.de/unispiegel/studium/0,1518,576619,00.html

ördög_ (törölt) 2009.06.06. 23:10:21

@Káposztakukac: ja, nálunk is sok summáról derült ki, hogy izé...:D

Az én időmben pécsire volt a legmagasabb a pontszám, én mondjuk régen jártam már oda. Hogy most mi van, azt nem tudom :D

Az én időmben a szorgalmi időszakra kitalálták, hogy 6 szemeszter alatt összesen 48 db szemináriumi keretek között megtartott órát kell teljesíteni (a normál órarenden felül), úgyhogy mi speciel volt, hogy heti 5 napból 4 napon este 7-fél 8-ig ott ültünk órán (sőt, nekem volt, ami reggel fél 7-kor kezdődött).

Ja, és ezeken a kis órákon jellemzően sokszor volt katalógus is :D

ördög_ (törölt) 2009.06.06. 23:12:55

@Nadsat: igen, a jog pont olyan, ami nehezen összehasonlítható, mert ugye alig hasznosítható kinn, országspecifikus és röghöz is köt.

tanita · http://ingyenholmik.blog.hu 2009.06.06. 23:15:22

@Káposztakukac: egyetértek, bár én 8-10 szövegkiemelővel megelégszem :)

nudlee 2009.06.06. 23:20:22

@Káposztakukac:

Hát németül pl. nem beszélek, de másik 4 nyelven kommunikálhatunk, ha szeretnéd. Nem zavar, hogy nincs igazad, mi?
Remélem, hogy tényleg sikeres vagy, és nem csak úgy, ahogy érvelsz, mert amikor meghalsz, vehetsz a sok sikeredből pár szomorú arcot, hogy legyen majd, aki sajnálja, hogy elmentél. Te önelégült elit seggfej.

Káposztakukac 2009.06.06. 23:32:31

@nudlee: azt ugye észreveszed, hogy csak magadat minősíted?:D tudod, én legalább képes vagyok érvelni. tőled még ennyire sem telik...
de kérlek, szépen kérlek, bizonyítsd be, hogy nincs igazam. mondjuk elkezdheted az általam linkelt cikk cáfolásával. de vigyázz, még kb. 2 tucatnyit tudok mutatni, amely ugyanezt írja le.

zajcev 2009.06.06. 23:36:08

mindenkinek igaza van... csak vki 120at keres,és van aki 1,2 misit. szal lehet bizonygatni hogy ki milyen képzésben részesült,meg ő már tudta, hogy kopogni kell nem taposlni... hajrá!!!
testvérem 3 éves korában ment ki németbe(vitték),onnan jött haza szegedre orvosira, angolul persze,több millioért,de még mindig a töredékért a német áraknak, a vége elött vidsza ment stuttgartba és lett finom német orvosi diplomája, van is szép jó fizető munkája, akkora fizetéssel amit mi el sem merünk képzelni, csak annyi a baj hogy, minden nap öt szivatják és ő kapja a legtöb túlórát... jönne vissza szegedre a szarba mondja szegény, persze tudja h nem lenne mersze...

ördög_ (törölt) 2009.06.06. 23:38:20

@zajcev: ezen a "ki mennyit keres"-témán speciel senki nem rugózott... :D

Káposztakukac 2009.06.06. 23:41:20

@zajcev: szépen kérlek áruld már el, hogy németországban hol és mióta kell fizetni az orvosi képzésért szemeszterenként többet pár száz €-nál? sehol. magyarországon német csak a tanul orvosin, akit kint nem vettek fel. ez persze nem őket minősíti, hanem a helyhiányt a kint egyetemeken.

pill 2009.06.06. 23:48:27

A pesti közgázon is tapsolnak előadás végén, de nem automatikusan. Kopogni viszont nem szokás.

A nép fia 2009.06.06. 23:50:58

Nálunk a tanárok úgy számolnak, hogy pl. ki van írva 3 óra, akkor azt 3x45-nek veszik és olyan szakaszokban adják le, ahogy gondolják. Mondjuk tartanak egy szünetet 100 percnél, és kész.

Jövő tanév 2. félévében lesz szerencsém Finnországba látogatni tanulmányi ösztöndíj keretében. Kíváncsi vagyok, ott hogy fog működni.

Sirály 2009.06.07. 00:22:41

A ppt-ben kiadott anyag undorító. Egyrészt kiadhatnák pdf-ben, mert az office lassú, fizetős, nehézkes. Bár volt már olyan is, hogy pdf-ben úgy adták ki a diákat, hogy a ppt-s animációk eltakarták a szöveget. Másrészt a diák nem arra valók, hogy abból tanulni lehessen. Nagyon sok tanár annyit mond a "Melyik jegyzet tartozik a tárgyhoz?" kérdésre, hogy az előadás diái. Ez nagyon rossz. Volt több olyan (utólag is) fontos tárgyam, amiből undorító diákból készültem (így sajnos kettes lett a legtöbb): utólag a legtöbb ilyen tárgyhoz találtam könyvet és pótoltam önszorgalomból....
A jegyzet azért is fontos lenne, mert szerintem a mai tömegképzéses viszonyok között nem elvárható, hogy előadáson folyamatosan mindenki mindent értsen és tökéletes jegyzetet csináljon.
A B.S.c.-n maximált vizsgaszám miatt (nálunk ilyen is van sajnos a lényege itt, hogy sok a csak félév közben számokért tárgy) félév közben eléggé terhelt a hallgatóság, amit sokan az előadások kihagyásával kompenzálnak, amitől utólag persze még rosszabb lesz.
Persze olyanok is vannak, aki csak lógnak előadásról, de nekik is kéne valami használható jegyzet.
Mindennek ellenére a legtöbb tanár nem ad ki használható jegyzetet, csak vacak ppt-ket és még annyit sem képes megtenni, hogy összeszedi, hogy milyen könyvekből lehetne felkészülni rendesen. Arra meg már gondolni sem mernek a hallgatók, hogy a tanárok kilistázzák, hogy melyik könyvből melyik részek kellenek.
Ja, és mindez egy "elitnek" számító budapesti egyetemen.
Ha rosszindulatú lennék, akkor azt gondolnám, hogy a tanárok azért csinálják ezt, hogy kiszúrjanak a lógósokkal.

Sirály 2009.06.07. 00:25:56

Elfelejtettem megemlíteni, hogy tisztelet a nagyon korrekt kivételeknek!

Gerry. 2009.06.07. 00:57:19

@tarr: www.arwu.org/rank2008/en2008.htm
Nem különösebben nehéz rálelni (sőt:D), de azt nem tudom honnan vetetd, hogy az első 500-ba magyar egyetem nem kerül bele: amióta csinálják ezt a többé-kevésbé elfogadott listát, azóta mindig a SZTE és az ELTE kerül bele - hol egyiket sorolják előrébb, hol másikat.

A magyar felsőoktatás legnagyobb problémája az istencsapása Bologna rendszeren kívül az, hogy rengeteg felsőoktatási intézmény van; az okosok szerint némileg több, mint No.-ban. S ezek elsöprő többsége nevenincs főiskola: néha olyan intézmények nevét hallom, amikről azt sem tudtam, hogy a világon vannak. A pár tudományegyetem fejlesztése mellett az egyes (szinte kizárólagosan pesti) speciális intézményeket kéne meghagyni, meg estektel pár főiskolát és egyetemet, s nyista. Dehát a felsőoktatási intézmények 2/3-nak bezárása irtózatos mennyiségű tyúkszemre lépne rá, ezért bár mindenki tudja, hogy a szirszar intézmények elvonják a pénzt a valóban épkézlábaktól, senki nem tesz semmit. Aztán meg nagyüzemben csodálkozunk, hogy jééé, de szarul megy a patináns egyetemeinknek is. csak nem a pénzhiány miatt...?

kinoxalin 2009.06.07. 01:28:58

@Káposztakukac: végigolvastam az undorító háttér mellett a kommenteket, és megállapítottam, hogy Te tényleg egy önelégült seggarc vagy, tipikusan az olyan paraszt, aki felvág a geci nagy német tudására, meg a kibaszott eltéjére. Ami fantasztikus, hogy végig kurva okos vagy a jogi karok tekintetében, de e mellé még az orvosi karok is betársulnak, külföldön is, itthon is, a te fajtádnak mindegy, te úgy is mindent jobban tudsz. Jöhetsz azzal, hogy Te tudsz érvelni, de vedd már észre magad, hogy nem csak a jog létezik a Földön... Amúgy aki eltére jár, az miért hiszi azt, hogy csak ott van a világ legjobb oktatása, és csak ott lehet megszerezni a legjobb diplomát? (mielőtt azzal érvelnél, hogy én paraszt csak ált. 4-ig jutottam, én is egyetemre járok, és nem a kurvára piacképtelen diplomagyáros jogi karok valamelyikére, de gratulálok Neked, mert ha kikerülsz a munkaerő piacra, és esetleg nincs szükség az ELTE-n megszerzett tudásodra, Te akkor is csak gyártod majd a hasonló blogokon a köcsög hozzászólásaidat, mert nincs olyan dolog, amihez Te ne értenél, mert Te az ELTE-re jártál... :-))

kinoxalin 2009.06.07. 01:29:31

@Káposztakukac: végigolvastam az undorító háttér mellett a kommenteket, és megállapítottam, hogy Te tényleg egy önelégült seggarc vagy, tipikusan az olyan paraszt, aki felvág a geci nagy német tudására, meg a kibaszott eltéjére. Ami fantasztikus, hogy végig kurva okos vagy a jogi karok tekintetében, de e mellé még az orvosi karok is betársulnak, külföldön is, itthon is, a te fajtádnak mindegy, te úgy is mindent jobban tudsz. Jöhetsz azzal, hogy Te tudsz érvelni, de vedd már észre magad, hogy nem csak a jog létezik a Földön... Amúgy aki eltére jár, az miért hiszi azt, hogy csak ott van a világ legjobb oktatása, és csak ott lehet megszerezni a legjobb diplomát? (mielőtt azzal érvelnél, hogy én paraszt csak ált. 4-ig jutottam, én is egyetemre járok, és nem a kurvára piacképtelen diplomagyáros jogi karok valamelyikére, de gratulálok Neked, mert ha kikerülsz a munkaerő piacra, és esetleg nincs szükség az ELTE-n megszerzett tudásodra, Te akkor is csak gyártod majd a hasonló blogokon a köcsög hozzászólásaidat, mert nincs olyan dolog, amihez Te ne értenél, mert Te az ELTE-re jártál... :-))

kinoxalin 2009.06.07. 01:30:17

@Káposztakukac: végigolvastam az undorító háttér mellett a kommenteket, és megállapítottam, hogy Te tényleg egy önelégült seggarc vagy, tipikusan az olyan paraszt, aki felvág a geci nagy német tudására, meg a kibaszott eltéjére. Ami fantasztikus, hogy végig kurva okos vagy a jogi karok tekintetében, de e mellé még az orvosi karok is betársulnak, külföldön is, itthon is, a te fajtádnak mindegy, te úgy is mindent jobban tudsz. Jöhetsz azzal, hogy Te tudsz érvelni, de vedd már észre magad, hogy nem csak a jog létezik a Földön... Amúgy aki eltére jár, az miért hiszi azt, hogy csak ott van a világ legjobb oktatása, és csak ott lehet megszerezni a legjobb diplomát? (mielőtt azzal érvelnél, hogy én paraszt csak ált. 4-ig jutottam, én is egyetemre járok, és nem a kurvára piacképtelen diplomagyáros jogi karok valamelyikére, de gratulálok Neked, mert ha kikerülsz a munkaerő piacra, és esetleg nincs szükség az ELTE-n megszerzett tudásodra, Te akkor is csak gyártod majd a hasonló blogokon a köcsög hozzászólásaidat, mert nincs olyan dolog, amihez Te ne értenél, mert Te az ELTE-re jártál... :-))

kinoxalin 2009.06.07. 01:31:01

@Káposztakukac: végigolvastam az undorító háttér mellett a kommenteket, és megállapítottam, hogy Te tényleg egy önelégült seggarc vagy, tipikusan az olyan paraszt, aki felvág a geci nagy német tudására, meg a kibaszott eltéjére. Ami fantasztikus, hogy végig kurva okos vagy a jogi karok tekintetében, de e mellé még az orvosi karok is betársulnak, külföldön is, itthon is, a te fajtádnak mindegy, te úgy is mindent jobban tudsz. Jöhetsz azzal, hogy Te tudsz érvelni, de vedd már észre magad, hogy nem csak a jog létezik a Földön... Amúgy aki eltére jár, az miért hiszi azt, hogy csak ott van a világ legjobb oktatása, és csak ott lehet megszerezni a legjobb diplomát? (mielőtt azzal érvelnél, hogy én paraszt csak ált. 4-ig jutottam, én is egyetemre járok, és nem a kurvára piacképtelen diplomagyáros jogi karok valamelyikére, de gratulálok Neked, mert ha kikerülsz a munkaerő piacra, és esetleg nincs szükség az ELTE-n megszerzett tudásodra, Te akkor is csak gyártod majd a hasonló blogokon a köcsög hozzászólásaidat, mert nincs olyan dolog, amihez Te ne értenél, mert Te az ELTE-re jártál... :-))

kinoxalin 2009.06.07. 01:31:46

@Káposztakukac: végigolvastam az undorító háttér mellett a kommenteket, és megállapítottam, hogy Te tényleg egy önelégült seggarc vagy, tipikusan az olyan paraszt, aki felvág a geci nagy német tudására, meg a kibaszott eltéjére. Ami fantasztikus, hogy végig kurva okos vagy a jogi karok tekintetében, de e mellé még az orvosi karok is betársulnak, külföldön is, itthon is, a te fajtádnak mindegy, te úgy is mindent jobban tudsz. Jöhetsz azzal, hogy Te tudsz érvelni, de vedd már észre magad, hogy nem csak a jog létezik a Földön... Amúgy aki eltére jár, az miért hiszi azt, hogy csak ott van a világ legjobb oktatása, és csak ott lehet megszerezni a legjobb diplomát? (mielőtt azzal érvelnél, hogy én paraszt csak ált. 4-ig jutottam, én is egyetemre járok, és nem a kurvára piacképtelen diplomagyáros jogi karok valamelyikére, de gratulálok Neked, mert ha kikerülsz a munkaerő piacra, és esetleg nincs szükség az ELTE-n megszerzett tudásodra, Te akkor is csak gyártod majd a hasonló blogokon a köcsög hozzászólásaidat, mert nincs olyan dolog, amihez Te ne értenél, mert Te az ELTE-re jártál... :-))

kinoxalin 2009.06.07. 01:32:49

@Káposztakukac: végigolvastam az undorító háttér mellett a kommenteket, és megállapítottam, hogy Te tényleg egy önelégült seggarc vagy, tipikusan az olyan paraszt, aki felvág a geci nagy német tudására, meg a kibaszott eltéjére. Ami fantasztikus, hogy végig kurva okos vagy a jogi karok tekintetében, de e mellé még az orvosi karok is betársulnak, külföldön is, itthon is, a te fajtádnak mindegy, te úgy is mindent jobban tudsz. Jöhetsz azzal, hogy Te tudsz érvelni, de vedd már észre magad, hogy nem csak a jog létezik a Földön... Amúgy aki eltére jár, az miért hiszi azt, hogy csak ott van a világ legjobb oktatása, és csak ott lehet megszerezni a legjobb diplomát? (mielőtt azzal érvelnél, hogy én paraszt csak ált. 4-ig jutottam, én is egyetemre járok, és nem a kurvára piacképtelen diplomagyáros jogi karok valamelyikére, de gratulálok Neked, mert ha kikerülsz a munkaerő piacra, és esetleg nincs szükség az ELTE-n megszerzett tudásodra, Te akkor is csak gyártod majd a hasonló blogokon a köcsög hozzászólásaidat, mert nincs olyan dolog, amihez Te ne értenél, mert Te az ELTE-re jártál... :-))

Magyarnaba 2009.06.07. 04:12:34

Pfff, milyen iras ez? Attol meg senki nem lett okos, hogy vonalzoval huzza a "t"-t, aztan markerrel kiszinezi, beleteszi az ordnerbe es a vegen precizen a polcra rakja.

Valami azert megis van a magyar oktatasban, mert mashogy gondolkozunk mint ok. Es ez elony kulfoldon, hatrany otthon.

kyanzes (törölt) 2009.06.07. 05:46:43

Csak a biztonság kedvéért kérdezek rá, nem láttál véletlenül a bejárat felett valami olyasmit, hogy "Katonai Bázis" vagy ilyesmi? :)

idr89 2009.06.07. 06:01:01

@Káposztakukac:

"amikor tényleg közvetlenül szembesül az egyes egyetemek hallgatóinak tudása, pld. OTDK-n."

:DDD

Először is, ha tudod, hogyan működik egy jogi OTDK (sajnos én láttam már, közelebbről is mint kellett volna), akkor ez a kijelentés szándékoltan dezinformatív, ha meg nem, akkor inkább ne feszegesd a témát. :)

De nem is ez a fő problémám, meg nem is az, h pl. az idei OTDK-eredmények megtekintésére sok időd vlszg nem volt, hanem az, hogy ha egy egyetem 360-400 fősre eltömegesített nappalis gigaévfolyamokkal indul (ez amúgy meg is látszik az oktatása színvonalán), akkor annak az OTDK helyezései számát tán ne méricskéljük már egy 180-200 fős induló létszámú másik jogi karhoz.


"ahol tényleg nevetségesek a viszonyok(konkrétan szeged és miskolc)"

Miskolcot nem tudom, Szegedről meg vlszg fingod sincsen, ezért ne pocskondiázd. "Nevetséges viszonyok"-nak én pl. azt nevezem, amikor egy egyetemen az államvizsgákat ún. "önszerveződő" csoportoknak szervezik meg, ahol a jól bejáratott kari szubkultúrák (hök, feb stb) szervezetten egyűttműködve zsírozzák le maguknak a kis számú jó oktatót teszem azt polgárból, a többi meg, aki adott esetben 4-5-ösökkel végezte az egyetemet, megy a közismert állatoknál a levesbe, a harmadik kisfás szeánsz után meg ugye véglegesen is.

Ez lenne a "színvonal" bizonyítéka?

Ez két dolgot bizonyít:

1. a korrupció olyan fokát, amikor kizárólagosan informális érdekérvényesítő készség kérdése, hogy valaki egyáltalán ELVI esélyt kapjon arra, hogy korrekt felkészülés mellett átmenjen egy vizsgán;

2. az az egyetem, ami az államvizsgáin szór ki vagy hoz végleges kirúgásközeli helyzetbe korábban jó jegyekkel teljesítő hallgatókat, semmi mást nem bizonyít magára, mint hogy a 9 félév során a saját képzési céljai elérésére képtelen volt.

Ami pedig a képzés többi részét illeti. Bár nem szívesen megyek bele a "hol basznak ki többet és miből" kezdetű vita folytatásába, mert pont ez az irritálóan primitív szemlélet tartja tartósan alacsonyan a magyar jogi oktatás színvonalát, azt azért mindenképp megjegyezném, hogy a saját, közvetlen tapasztalatommal volt alkalmam felmérni, hogy az eltén tanuló, hozzám közel álló illetőnek semmivel sem volt nehezebb dolga, mint nekem - az államvizsgákig eljutás számunkra ugyanakkora, bizonyos tárgyakból számomra nagyobb anyagok elsajátítását jelentette, fontosabb tárgyaknál meglehetősen kemény, beugrós vizsgákon, olyan szórási arányokkal, amelyek bp-n (egészen az államvizsgákig) ismeretlenek, még a rettegett Pp esetében is.

Az egyetlen érdemi különbség az államvizsga-időszak volt - az ő esetében a mutyibrancsok áldásos tevékenysége miatt isteni szerencsére volt szüksége ahhoz, hogy olyan tanárnál államvizsgázhasson polgárból, akinél tisztességes felkészüléssel lehet érvényesülni, nekem meg nem, illetve nem akkorára, mert itt én is ugyanolyan eséllyel kerülök egy idiótához mint bárki más, tehát a rendszer legalább a koncepcionális szinten nem a korrupcióra épül.


"elte jogra a legmagasabb a felvételi pontszám az összes jogi egyetem közül, tehát van ott egy pár magolós könyvkukac(akik attól függetlenül általában jó nagy életképtelen hülyék...:D)"

Itt most lényegében arról van szó, h aki nem az elte jogi karra járt az szarabb képzésben részesült, aki viszont odajárt, de végül a magolásával lekörözött, az életképtelen hülye? :))

Nyugtass meg, hogy nem az a konklúzió, hogy az ideális jogász egy közepes elte hallgató. :D

Sixy 2009.06.07. 06:56:43

"Ezen kívül dokat kérdeznek az órán (előadáson is), ha valami ici-pici dolog nem tiszta előttük, akkor azt rögtön megkérdezik, az előadó pedig kézségesen válaszol. Ezért is lehet, hogy például Statisztika I.-ből, még mindig az első órán bevezetett (és mellesleg a magyar gimnáziumokban követelmény) móduszt, és mediánt tanuljuk. Mondjuk az biztos, hogy megtanulják a hallgatók az anyagot."

Ezt a trükköt már a magyar gimnazisták is ismerik: ha folyton rákérdezek minden hülyeségre, azt automatikusan megtanulom az órán, ráadásul a tanárnak is kevesebb anyagot van lehetősége leadni, amiből arra következtet az egyszeri gimnazista, hogy a követelmény is kevesebb lesz.

(Az meg azért gáz, hogy egyetemen öt percnél többet foglalkoznak a módusszal és a mediánnal...)

Ami meg a 44-ik percnél való pakolászást jelenti: ezek a németek nem precízek, egyszerűen képtelenek megülni a seggükön 45 percig. Ha annyira precízek lennének, akkor pontosan 45 perc után kezdenének el pakolászni.

Ergó a németek nem precízek, hanem lusták.

Ja, és a közgázon van olyan óra, ami után tapsolnak, az Evangélikus Hittudományi Egyetemen pedig minden óra után kopognak. Az ELTE-n én tényleg nem tapasztaltam ilyet általános szinten, bár volt olyan előadássorozat, amit a végén megtapsoltunk. (TTK)

borigabi 2009.06.07. 07:33:32

@TirolSoldier: Nyilván történelmet nem tanultál, így ez kérdés számodra...

elfogomfelejteni 2009.06.07. 07:56:17


tarr 2009.06.06. 21:18:19
sajnos mara mar ez sem igaz


TirolSoldier 2009.06.06. 20:53:43
ott a ket pont ...

egy hozzászóló 2009.06.07. 08:11:32

@Mixer:

Volt "szerencsém" ott tanítani (többször ugrottam be egy ismerősöm helyett), és olyan válaszokat kaptam a kérdéseimre, hogy azt hittem, elnyel a föld.

Példa: szóba kerülnek a jogforrások, és a kb. 20-25 hallgató össztudása ennyi volt, idézem: "hát van a rendelet meg a törvény".

Enyhén szólva kiábrándító ezt hallani másodévesektől.

idr89 2009.06.07. 08:18:12

@egy hozzászóló:

Több tiszteletet az zászlóshajó zászlóshajója iránt! :))))

Tom Keller · http://tomkeller.blog.hu 2009.06.07. 08:18:26

Emlékszem, hogy a német gimimben a deutsche Literatur tanár állandóan margóztatta a lapokat 3-3 cm jobbról-balról és minden második sorba lehetett csak írni, így kb egy négy oldalas dolgozat vagy 10-12 oldalra fért el....

Amúgy már előttem is írták a Corvinuson előadás után szinte kötelező jelleggel van taps, kínos lenne nem tapsolni, szemináriumokon pedig tanártól függ, vagyis inkább a diákok véleményétől:) Bár lehet egyeseknél a taps a felszabadulás örömét jelzi:)

S. Annyi 2009.06.07. 08:27:11

A kopogás a középkori nyomdászoktól ered. A szedőteremben igen precíz, koncentrációt igénylő munka folyt, s ha valaki netán tüsszentett, kopogtak az asztalon. Így nem zavart senkit sem az összevissza egésségedre, meg egyéb beszólás.

Ленина · http://szanalmas.hu 2009.06.07. 08:36:06

szerintem ne magasztaljuk fel azért annyira a németeket...
kösz

Danibacsi 2009.06.07. 09:26:05

@Mindfield: főleg az olcsó orvosi képzés miatt vannak itt, az én egyetememen pl 100 feletti német hallgató évfolyamonként, hisz odakint nem vették volna fel őket/nem tudnák fizetni a tandíjat. Ezzel együtt jó az orvosi képzés, de nem a színvonal miatt jönnek ide...

nudlee 2009.06.07. 10:15:32

@Káposztakukac:

Igen, magamat minősítem, valóban az ilyen szintű agyatlan ún. "érvelést" már nem tudom elviselni. Élőben ott hagyom az ilyen tudálékos faszkalapokat, bár szerintem élőben azért ekkora arcod nem lehet. Alvás után is fel bír húzni a stílusod, legalább nem kell kávé, kösz, khodahafez hülyegyerek. Remélem értesz ezen a nyelven, ha nem akkor le vagy sajnálva...

Zsuuli (törölt) 2009.06.07. 10:22:46

könyörgöm, cseréld le ezt a hátteret, mert olvashatatlan miatta a tartalom...

..már fáj a fejem...

egy hozzászóló 2009.06.07. 11:35:02

@Zsuuli: Milyen böngészőt használsz?

mindenlébenkétkanál · http://bamberg.blog.hu 2009.06.07. 22:01:46

@Wannabe: Van benne valami, de hűek akartunk maradni a frank zászlóhoz

@Káposztakukac: Nálunk nem így van, valószínűleg a magyar egyetemek is különbözőek :)

@TirolSoldier: Az egy dolog, hogy többmindent tanulunk, az meg egy másik, hogy nem tudjuk használni.

mindenlébenkétkanál · http://bamberg.blog.hu 2009.06.07. 22:13:31

@zsoci: mi szoktunk

@Mindfield: Most ez a posztolóknak szól vagy nekünk?
+ A felszereltségben tényleg nagy különbségek vannak.

@kerdesek05: Nem szotuk nézni a kommenteket, mert áétalában nem sokan írnak ide, ma szavazni votlunk (van poszt is), de már keressük az ú hátteret.

mindenlébenkétkanál · http://bamberg.blog.hu 2009.06.07. 22:20:05

@tarr: oktatók publikációi és "tisztségei", hallgatók véleménye, bejutáshoz szükséges pontszám többek között

@Mindfield: Nos minifield, ki kell, hogy ábrándítsalak. Az egyetemi órák 90 percesek általában, negyedtől háromnegyedik, például 10.15-11.45-ig. Persze vannak eltérések, de ez az általános. A csengetésről pedig egy szót sem szóltam.

@rdi: Akkor eltérő a véleményünk. A szövegkiemelőt pedig mi is használjuk, de nem ipari mennyiségben.

mindenlébenkétkanál · http://bamberg.blog.hu 2009.06.07. 22:32:00

@Káposztakukac: Nem lehet mindenki olyan okos mint te, igaz? :)

@Mindfield: A szövetségi államok többségében 500-600 euro a díj félévenként

@Sirály: A ppt- animált pdf-ektől én is a falra mászom

Ouaid (törölt) 2009.07.03. 00:33:15

Hú, akkor én egy német egyetemre járok :)

A cikk első fele nem annyira német sajátság, inkább az új technológia szele, ami hellyel-közzel már ide is elért, csak még nem általános. A precizitáshoz meg nem tudok hozzászólni :) Nálunk az a jellemző, hogy az óra utolsó tíz percében a tanár egyre idegesebb lesz, mert mindenki pakol, és nem lehet jól hallani, majd végül elunja és befejezi. Néhány tanár már hozzászokott, de olyat is láttam már, hogy amikor elkezdődött a mocorgás, félbehagyta az előadást, hogy "jó, akkor innentől tanulják meg otthon".

buGhunter · http://bamberg.blog.hu 2009.07.06. 12:56:46

@Komment Nick: no de eppen ez a lenyeg. Hogy idekint meg a leglazabb csavokam is ordnerekkel meg textmarkerekkel nyomul, nem csak a pedansok. Otthon ez meg csak a lelkesebb egyetemistakra jellemzo. Vili?
süti beállítások módosítása