Bizony, itt is nagy különbségek vannak. Az első, és legynagyobb különbség, hogy inkább az előadásra járnak, mint a gyekorlatokra, de úgy általában azért mindenre bejárnak. Mi egy szót sem szólhatunk, hiszen mi azért a legtöbb órán ott vagyunk, de a magyar átlaghoz képest a németek igencsak "bejárósak".
Ordner:
A németek nem igazán írnak füzetbe. Van nekik egy, végszükség esetére, de inkább kinyomtatnak mindent. Nem csak hogy az írott pdf jegyzetet, de szépen a ppt diákat is. A legelvetemültebbek egy diát egy lapra. Azokat aztán szépen fogják, és belerakják egy jó nagy Ordner-be. Tudjátok, az a mappa, két fém karikával a közepén. Nagyon szereteik ezeket, jól meg is tömik. Mondjuk nem kell félni, hogy elbírják-e, befér az az érettségire kapott kocsiba. Igen, van egy ilyen oldala is a német Umweltschutz-nak :).
Textmarker:
Szintén fontos kelléke egy német egyetemistának. Mert ugye, ha nem írnak, valamivel azért csak meg kell jelölni, hogy mi a fontos és mi nem. Na erre való az általunk csak póriasan szövegkiemelő filcnek nevezett alkalmatosság. Többféle színben, hogy a többféle típusú információt elkülönítve tudják kiemelni. Alig hiszik el, hogy nekünk nincs, bár két magyar közülünk bár beszerzett egy két textmarkit :).
Kopogás:
Az óra végével nem tapsolnak a német diákok, hanem az kézfejükkel kopognak a padokon. Érdekes dolog, de nekem tetszik, mintha lenne valami különleges jelünk. Itt említeném meg azt is, hogy a németek az óra befejezésével is igen pontosak. Ha háromnegyedig tarta az óra, 44-kor elkezdenek pakolászni, és ha 45-re nem fejeződik be az óra, akkor kimennek. Mert szünet idő van, nem tanítás. Sokszor, ha a prof látja, hogy a diákok kezdenek pakolni, habár még lenne mondanivalója, befejezi a mondatot, és ő is elkezd pakolni. Persze a hallgatók ritkán is késnek órákról, azok általában mi vagyunk :).
Precizitás:
Igen, mint mindenben, a németek a tanulásban is iszonyatosan percízek. Mindenkinél legalább egy vonalzó, amivel minden vízszintes és függőleges vonalat húznak, ismerek olyan fiút is, aki a "t" vízszintes részét is vonalzóval húzza. Ezen kívül dokat kérdeznek az órán (előadáson is), ha valami ici-pici dolog nem tiszta előttük, akkor azt rögtön megkérdezik, az előadó pedig kézségesen válaszol. Ezért is lehet, hogy például Statisztika I.-ből, még mindig az első órán bevezetett (és mellesleg a magyar gimnáziumokban követelmény) móduszt, és mediánt tanuljuk. Mondjuk az biztos, hogy megtanulják a hallgatók az anyagot.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Wannabe 2009.06.06. 20:28:23
Káposztakukac 2009.06.06. 20:34:22
füzetem sose volt, letöltöttem az előadásjegyzeteket és igen, kiemelőt elhasználtam vagy 20-at minden vizsgaidőszakban.
érettségire meg ott se kap mindenki autót...ellenben magyarországon is van, aki kapott:)
Hithű ateista 2009.06.06. 20:53:43
Az az igazság, hogy a magyarok csak magukat etetik azzal, hogy mi, magyarok milyen okosak vagyunk.
Marhaság.
Ha valaki ilyesmivel próbálna külföldön dicsekedni, hát..... kellemetlen szituba kerülne.
Különben meg egyből jöhetnének, hogy akkor miért nincs a magyar az első gazdaságok közt. És fájóan igazuk lenne(van).
Hogy vannak/voltak híres-neves magyarok? Vannak németek, amcsik, angolok, lengyelek, oroszok, stb is.
Ennyi.
ördög_ (törölt) 2009.06.06. 20:57:41
Mixer 2009.06.06. 20:59:39
sztem az a diák,aki a "t"-betű vízszintesét vonalzóval húzza,nem precíz, hanem hülye, és túl sok szabadideje van.
A németek azért tanulnak jól, mert sokleadandót írnak, emiatt sokat ülnek a könyvtárban,és folyamatosan foglalkoznak az anyaggal.
A kopogás nekem is tetszett, először fura volt, de később jobban éreztem a tapsnál. Szemináriumokon itt is kopogni kellene.
A szorgalom a titok, a könyvtár mindig tele volt. Tényleg bejárnak.
Tudod, ebben sokat segít,h jók az előadások :D
zsoci 2009.06.06. 21:02:07
ördög_ (törölt) 2009.06.06. 21:02:30
Nem kell leszólni az itthoni képzést, igenis sokkal erősebb, mint a nyugat-európai oktatás (nagyon sok külföldön tanult ismerősöm ezt mondta), csak nem tudjuk kihasználni a lehetőségeinket. Akik megtehetik, elhúznak innen, mert ott tudják igazán kamatoztatni a tudásukat, valamint ott van pénz pl. kutatásokra is.
egy hozzászóló 2009.06.06. 21:07:07
Mindfield 2009.06.06. 21:09:56
tarr 2009.06.06. 21:13:33
"Itt említeném meg azt is, hogy a németek az óra befejezésével is igen pontosak. Ha háromnegyedig tarta az óra, 44-kor elkezdenek pakolászni, és ha 45-re nem fejeződik be az óra, akkor kimennek. Mert szünet idő van, nem tanítás. Sokszor, ha a prof látja, hogy a diákok kezdenek pakolni, habár még lenne mondanivalója, befejezi a mondatot, és ő is elkezd pakolni."
Ez mind szép és jó, csak nálunk ez úgy van hogy a tanár azt kérdi ZH-n amit abban a maradék 2 percben akart elmondani...
tarr 2009.06.06. 21:18:19
Mindfield 2009.06.06. 21:22:37
Chapell 2009.06.06. 21:25:39
tarr 2009.06.06. 21:30:47
Meg most mondhatnám, hogy van ez a nemzetközi rangsor az egyetemek között, ahova évek óta nem kerül be magyar egyetem a legjobb 500-ba, ez azért csak jelent valamit. Bár őszintén szólva nemtudom mi alapján rangsorolnak.
Nyilván vannak mindenhol büfé szakok meg gyengébb egyetemek, csak a legjobbnak minősített magyar egyetemek elmaradnak a kategóriájukban legjobbnak minősített külföldi egyetemek mellett.
Szerintem.
scv 2009.06.06. 21:32:43
A precizitásra nálunk se lehet panasz: volt hogy egyszer nem beragasztatottam egy ábrát a jegyzőkönybe, hanem "csak" hozzá tűztem és ettől meg a tanerő rohamot kapott, sikoltozott és csápolt a füzetemmel, mint egy tini csitri a koncerten.
tarr 2009.06.06. 21:35:43
3 vonalat húz, egyet a sor aljának, egyet amekkorák a kis betük lesznek és egyet a nagyoknak. Néhány óra alatt bevonalazza a lapokat és ezután kezd csak el írni :)
Peter Blau 2009.06.06. 21:37:07
Igen, ez látszik a te helyesírásodból is tarr, téged "lekőröztek".
Chapell 2009.06.06. 21:38:55
tarr 2009.06.06. 21:40:14
Peter Blau 2009.06.06. 21:40:46
Na, akkor ennek fényében vizsgáljuk csak meg, hogy melyik egyetemistának is több a szabadideje? Annak amelyiknek órái vannak vonalazni, vagy annak amelyik minden szabadidejét a könyvtárban tölti? Te komolyan elhatároztad, hogy lehúzod a magyar egyetemeket ugye tarr? :-)
Peter Blau 2009.06.06. 21:41:49
Mindfield 2009.06.06. 21:43:04
Hehe, érdekesen is nézne ki, ha az embernek van mondjuk 5-6 előadása a héten, mindegyiken felállni, tapsolni, szerintem a tanár is hülyét kapna, pláne amikor olyan ember tart előadást, aki nem töltötte be a harmincat...:)
tarr 2009.06.06. 21:45:30
Én nem lehúzom a magyar egyetemeket, hanem sztem "legjobb" egyetemeink nem érik el a "legjobb" külföldi egyetemek szintjét.
Van különbség.
A vonalazásról meg annyit hogy az az illető aki ezt meg tudja csinálni éjjel-nappal rajzolja a leadandóit és a végén jut erre is ideje.
záporjózsi 2009.06.06. 21:50:04
kerdesek05 2009.06.06. 21:50:26
szóval nyazsgem
:)
Mindfield 2009.06.06. 21:51:00
Ohmygod 2009.06.06. 21:52:26
tarr 2009.06.06. 21:53:07
Ez igaz.
Ha vki tudja pl. hogy az egyetemek rangsorát mi alapján készítik el, az megoszthatná velem (velünk), nincs kedvem googlézni.
endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2009.06.06. 21:54:57
A magyarok egyik nagy ismertető jele az, hogy az ilyesmikre még büszkék is...
nudlee 2009.06.06. 21:58:09
Ha elhiszed, hogy azért jönnek ide mert olyan faja az oktatás, ki kell ábrándítsalak :)
Mo.-n OLCSÓBB tanulni, mint otthon és ha befizetik, tuti felveszik őket.
Kilföldön (pl. pontosan Iránról tudom) hogy van kb. 200000 jelentkezés 100 egyetemi helyre és csak a zsenik jutnak be, de konkrétan, csak ők. (nem tartom ezt amúgy rossznak, itthon is lehetne ilyet :) )
Mi néha amúgy anno szoktunk tapsolni, de csak a nagyon élvezetes előadások után :)
ördög_ (törölt) 2009.06.06. 21:58:55
Ismerősök, akik kinn voltak külföldi egyetemen tanulni, azt mondták, hogy az idegennyelvű oktatás ellenére könnyebb volt elvégezni, mint az itthonit és kevesebb volt az anyag is.
Mindfield 2009.06.06. 21:59:05
Egy óra sosem tart háromnegyedig, mert aki járt egyetemre az tudja, hogy az órák 50 de inkább 100 percesek. NEM általános iskola! Csengetés sincs!
nemuccaszoc 2009.06.06. 22:02:59
tarr 2009.06.06. 22:07:17
Ez sztem egyetemenként változik, nálunk 80 perc egy óra, szünet nélkül.
Káposztakukac 2009.06.06. 22:09:45
rdi 2009.06.06. 22:11:28
A szövegkiemelő miért akkora cucc? Most komolyan, van olyan magyar egyetemista aki nem használja??? És komolyan előadtátok kint, hogy ti még nem láttatok ilyet???
Ha a német mentalitásból csak a precizitást sikerült megragadni, akkor nem lehettek túl régóta kint.
Én éltem is kint és most is együtt dolgozom németekkel, így elmondhatom, hogy semmivel nem precízebbek, mint ami egy átlag munkahelyen elvárható pl. akár Magyarországon is. Sőt, jónéhány egyáltalán nem precíz némettel is találkoztam, szóval ez csak egy buta közhely. Ami viszont véleményem szerint tényleg jellemző rájuk, az a hihetetlenül gyakorlatias gondolkodásmód.
Mindfield 2009.06.06. 22:12:55
Meg na, felesleges ezen vitatkozni, mert lehet hogy németéknél már rég Bolognai van, ami meg ugye egyszerűbb, szóval ezért is utálom az egyetemről szóló posztokat, mert vakítják a parasztot, hogy "ne vazze, egyetem, olyan mint az általános iskola", közben meg ugye aki ismeri a rendszert, az tudja, hogy milyen bonyolult.
snakekiller23 2009.06.06. 22:15:16
Azért az oktatók színvonala is összehasonlíthatatlan. Egy nyugati elit egyetemen a szakma és az ipar legjobbjai tanítanak, nálunk meg sokszor (műszaki területen) 20 éve elavult tudással rendelkező, a belterjességben kontraszelektálódott múmiák, vagy talpnyalás szakon végzettek. Ott arra tellik, nálunk erre; kis pénz kis foci...
Ja meg: használható elektronikus jegyzet :)) és nem kell jegyzetelni, csak kihúzogatni :))) Nem tudom sírjak-e vagy nevessek, mert errefelé ezt úgy szokás, hogy az elektronikus jegyzet mellé odaírják szépen, hogy "lehetnek benne sajtóhibák" és ez így marad évekig... meg még sorolhatnám.
Káposztakukac 2009.06.06. 22:16:11
az viszont nagy tévhit, hogy ettől szarabb lenne a magyarországi egyetemi oktatás. nem szarabb, csak más. ráadásul aki járt már német egyetemen, az tudja, hogy ott tömegképzés folyik. még sokkal inkább, mint nálunk. 1000-1500 fős évfolyamok teljesen átlagosak. szemináriumokat meg nem nagyon tartanak, legalábbis magyarországhoz képest, ahol az oktatás javarészt szűk körben, gyakorlatokon folyik. nálunk sokkal szorosabb viszony van a tanárok és a hallgatók között, mint kint németben. ott valóban minden az egyéni elszántságon, az önálló tanuláson múlik.
ettől függetlenül van egy olyan érzésem, hogy ezen blog írói valami büfé-szak hallgatói lehetnek, ha ilyen alapvető tények meglepik őket...
Káposztakukac 2009.06.06. 22:20:18
Mindfield 2009.06.06. 22:20:23
Mindfield 2009.06.06. 22:21:36
snakekiller23 2009.06.06. 22:22:18
Persze, hogy kevesebb az anyag, mert mivelhogy van épkézláb verseny az egyetemek között, a felesleges/elavult tananyag/tanerő normálisan szelektálódik. Persze sok fontosabb dolog is kiesik így pl. matekot még az MIT-n is sokkal felszínesebben/gyakorlatiasabban tanítják mint idehaza.
Vityaz 2009.06.06. 22:23:50
És milyen hosszú az óra? Általában 2*45 perc. De ez tényleg nagyon változó, Közgázon pl. több. De ez szerintem elég is, talán azért vagy ott, hogy felfogd, amit mondanak, ha hosszabb lenne, már nem tudnál koncentrálni.
Káposztakukac 2009.06.06. 22:24:05
nudlee 2009.06.06. 22:27:40
valóban? Milyen adatokból dolgozol :)
snakekiller23 2009.06.06. 22:28:00
Az elmélyültebb elméleti tudás jó dolog a tudós és kutatóképzésben (azt bűn is volt beleszuszakolni a bolognai baromságba), de pl. műszaki pályán elég elkeserítő eredményekre tud vezetni pláne ha irreleváns/elavult tananyaggal párosul.
Mindfield 2009.06.06. 22:28:40
Vityaz 2009.06.06. 22:32:38
snakekiller23 2009.06.06. 22:33:42
Ja és még valami: én sem a másodosztályú helyekről beszéltem, hanem pl. a két nagy pesti műszaki suliról (egyetem meg főiskola) :(
ördög_ (törölt) 2009.06.06. 22:33:56
Vityaz 2009.06.06. 22:36:26
nudlee 2009.06.06. 22:43:13
"Az Észak- és Nyugat-Európából jövők magas számát a professzor azzal magyarázza, hogy nálunk alacsonyabbak a tanulmányi és a megélhetési költségek, így az ottani államoknak olcsóbb ezt finanszírozni – akár állami ösztöndíjakkal is –, mint fönntartani, kiépíteni egy saját, nagy műszer- és szakemberigényű egyetemi képzést. Az itt végzett szakemberek később visszatérnek hazájukba, hogy ott kamatoztassák a nálunk tanultakat."
ördög_ (törölt) 2009.06.06. 22:46:00
Káposztakukac 2009.06.06. 22:48:20
valaki téged nagyon átvert, ha tényleg az általad felhozott indokok miatt állítja azt, hogy itt tanul.
Káposztakukac 2009.06.06. 22:53:13
egyébként van 1-2 jó vidéki jogi egyetem is, pld. debrecen meg pécs, de saját tapasztalatomból tudom, hogy az elte jog minden faszsága és kellemetlensége ellenére ma magyarországon még mindig a legtöbb tudást nyújtja ilyen téren.
nudlee 2009.06.06. 22:56:32
és dr. Szabó Gyula, a SZOTE orvos- és gyógyszerészkari idegen nyelvű képzés tagozatvezetője is nagyon téved, szerintem te még nála is sokkal naprakészebb vagy a témában.
Szerintem oktass ki mindenkit, azt a való világban is szereti mindenkit. Népszerű ember lehetsz, nem irigyellek :)
Vityaz 2009.06.06. 22:56:53
1."ha tehát neked azt mondták, hogy nekik olcsóbb itt nálunk a félévenként milliós nagyságrendű tandíjat kifizetni, mint kint tanulni, akkor vagy neked hazudnak, vagy te hazudsz." Olvasd át ezt a mondatodat, és lásd be, hogy nem én hazudok, de amúgy semmi baj a minősítéseddel.
2. Világos az érvelésed, igazad lehet.
ördög_ (törölt) 2009.06.06. 22:57:45
én a pécsire jártam, no, tőlünk többen átmentek az eltére és jártak vissza röhögni, hogy de hülyék vagyunk, hogy még mindig itt szívunk :D merthogy elte laza, király hely. Lehet, több idő volt otdk-t írni, meg azért a könyvtári felszereltség is sokat számít, hogy mihez jutsz hozzá.
Mondjuk, valójában úgysem az egyetemen dől el, kiből milyen szakember válik :)
Káposztakukac 2009.06.06. 23:05:33
amúgy az eltének van egy sajátossága: szorgalmi időszak nagyon laza. komolyan. szinte be se kell járni. aztán jön a vizsgaidőszak... egy kis statisztika: az 5 éves jogi képzést elte jogi karon az évfolyam kb. 10-15%-a teljesíti tényleg 5 év alatt. a többi elmorzsolódik. és ne feledjük, azért még mindig az elte jogra a legmagasabb a felvételi pontszám az összes jogi egyetem közül, tehát van ott egy pár magolós könyvkukac(akik attól függetlenül általában jó nagy életképtelen hülyék...:D)
Nadsat (törölt) 2009.06.06. 23:09:43
Az egyetemek nemzetközi rangsorolása számomra egy vicc, pláne, hogy olyan vakvágányok kerülnek be Magyarországról, mint a jogászképzés. Lehet, hogy az ELTE baromi színvonalas humán képzésben, de meg lehet nézni, mennyire piacképes - meg azt is, hogy lezüllesztették az infósképzésüket.
Káposztakukac 2009.06.06. 23:09:49
egyébként csak neked, ha egyáltalán el tudod olvasni:
www.spiegel.de/unispiegel/studium/0,1518,576619,00.html
ördög_ (törölt) 2009.06.06. 23:10:21
Az én időmben pécsire volt a legmagasabb a pontszám, én mondjuk régen jártam már oda. Hogy most mi van, azt nem tudom :D
Az én időmben a szorgalmi időszakra kitalálták, hogy 6 szemeszter alatt összesen 48 db szemináriumi keretek között megtartott órát kell teljesíteni (a normál órarenden felül), úgyhogy mi speciel volt, hogy heti 5 napból 4 napon este 7-fél 8-ig ott ültünk órán (sőt, nekem volt, ami reggel fél 7-kor kezdődött).
Ja, és ezeken a kis órákon jellemzően sokszor volt katalógus is :D
ördög_ (törölt) 2009.06.06. 23:12:55
tanita · http://ingyenholmik.blog.hu 2009.06.06. 23:15:22
nudlee 2009.06.06. 23:20:22
Hát németül pl. nem beszélek, de másik 4 nyelven kommunikálhatunk, ha szeretnéd. Nem zavar, hogy nincs igazad, mi?
Remélem, hogy tényleg sikeres vagy, és nem csak úgy, ahogy érvelsz, mert amikor meghalsz, vehetsz a sok sikeredből pár szomorú arcot, hogy legyen majd, aki sajnálja, hogy elmentél. Te önelégült elit seggfej.
Káposztakukac 2009.06.06. 23:32:31
de kérlek, szépen kérlek, bizonyítsd be, hogy nincs igazam. mondjuk elkezdheted az általam linkelt cikk cáfolásával. de vigyázz, még kb. 2 tucatnyit tudok mutatni, amely ugyanezt írja le.
zajcev 2009.06.06. 23:36:08
testvérem 3 éves korában ment ki németbe(vitték),onnan jött haza szegedre orvosira, angolul persze,több millioért,de még mindig a töredékért a német áraknak, a vége elött vidsza ment stuttgartba és lett finom német orvosi diplomája, van is szép jó fizető munkája, akkora fizetéssel amit mi el sem merünk képzelni, csak annyi a baj hogy, minden nap öt szivatják és ő kapja a legtöb túlórát... jönne vissza szegedre a szarba mondja szegény, persze tudja h nem lenne mersze...
ördög_ (törölt) 2009.06.06. 23:38:20
Káposztakukac 2009.06.06. 23:41:20
pill 2009.06.06. 23:48:27
A nép fia 2009.06.06. 23:50:58
Jövő tanév 2. félévében lesz szerencsém Finnországba látogatni tanulmányi ösztöndíj keretében. Kíváncsi vagyok, ott hogy fog működni.
Sirály 2009.06.07. 00:22:41
A jegyzet azért is fontos lenne, mert szerintem a mai tömegképzéses viszonyok között nem elvárható, hogy előadáson folyamatosan mindenki mindent értsen és tökéletes jegyzetet csináljon.
A B.S.c.-n maximált vizsgaszám miatt (nálunk ilyen is van sajnos a lényege itt, hogy sok a csak félév közben számokért tárgy) félév közben eléggé terhelt a hallgatóság, amit sokan az előadások kihagyásával kompenzálnak, amitől utólag persze még rosszabb lesz.
Persze olyanok is vannak, aki csak lógnak előadásról, de nekik is kéne valami használható jegyzet.
Mindennek ellenére a legtöbb tanár nem ad ki használható jegyzetet, csak vacak ppt-ket és még annyit sem képes megtenni, hogy összeszedi, hogy milyen könyvekből lehetne felkészülni rendesen. Arra meg már gondolni sem mernek a hallgatók, hogy a tanárok kilistázzák, hogy melyik könyvből melyik részek kellenek.
Ja, és mindez egy "elitnek" számító budapesti egyetemen.
Ha rosszindulatú lennék, akkor azt gondolnám, hogy a tanárok azért csinálják ezt, hogy kiszúrjanak a lógósokkal.
Sirály 2009.06.07. 00:25:56
Gerry. 2009.06.07. 00:57:19
Nem különösebben nehéz rálelni (sőt:D), de azt nem tudom honnan vetetd, hogy az első 500-ba magyar egyetem nem kerül bele: amióta csinálják ezt a többé-kevésbé elfogadott listát, azóta mindig a SZTE és az ELTE kerül bele - hol egyiket sorolják előrébb, hol másikat.
A magyar felsőoktatás legnagyobb problémája az istencsapása Bologna rendszeren kívül az, hogy rengeteg felsőoktatási intézmény van; az okosok szerint némileg több, mint No.-ban. S ezek elsöprő többsége nevenincs főiskola: néha olyan intézmények nevét hallom, amikről azt sem tudtam, hogy a világon vannak. A pár tudományegyetem fejlesztése mellett az egyes (szinte kizárólagosan pesti) speciális intézményeket kéne meghagyni, meg estektel pár főiskolát és egyetemet, s nyista. Dehát a felsőoktatási intézmények 2/3-nak bezárása irtózatos mennyiségű tyúkszemre lépne rá, ezért bár mindenki tudja, hogy a szirszar intézmények elvonják a pénzt a valóban épkézlábaktól, senki nem tesz semmit. Aztán meg nagyüzemben csodálkozunk, hogy jééé, de szarul megy a patináns egyetemeinknek is. csak nem a pénzhiány miatt...?
kinoxalin 2009.06.07. 01:28:58
kinoxalin 2009.06.07. 01:29:31
kinoxalin 2009.06.07. 01:30:17
kinoxalin 2009.06.07. 01:31:01
kinoxalin 2009.06.07. 01:31:46
kinoxalin 2009.06.07. 01:32:49
Magyarnaba 2009.06.07. 04:12:34
Valami azert megis van a magyar oktatasban, mert mashogy gondolkozunk mint ok. Es ez elony kulfoldon, hatrany otthon.
kyanzes (törölt) 2009.06.07. 05:46:43
idr89 2009.06.07. 06:01:01
"amikor tényleg közvetlenül szembesül az egyes egyetemek hallgatóinak tudása, pld. OTDK-n."
:DDD
Először is, ha tudod, hogyan működik egy jogi OTDK (sajnos én láttam már, közelebbről is mint kellett volna), akkor ez a kijelentés szándékoltan dezinformatív, ha meg nem, akkor inkább ne feszegesd a témát. :)
De nem is ez a fő problémám, meg nem is az, h pl. az idei OTDK-eredmények megtekintésére sok időd vlszg nem volt, hanem az, hogy ha egy egyetem 360-400 fősre eltömegesített nappalis gigaévfolyamokkal indul (ez amúgy meg is látszik az oktatása színvonalán), akkor annak az OTDK helyezései számát tán ne méricskéljük már egy 180-200 fős induló létszámú másik jogi karhoz.
"ahol tényleg nevetségesek a viszonyok(konkrétan szeged és miskolc)"
Miskolcot nem tudom, Szegedről meg vlszg fingod sincsen, ezért ne pocskondiázd. "Nevetséges viszonyok"-nak én pl. azt nevezem, amikor egy egyetemen az államvizsgákat ún. "önszerveződő" csoportoknak szervezik meg, ahol a jól bejáratott kari szubkultúrák (hök, feb stb) szervezetten egyűttműködve zsírozzák le maguknak a kis számú jó oktatót teszem azt polgárból, a többi meg, aki adott esetben 4-5-ösökkel végezte az egyetemet, megy a közismert állatoknál a levesbe, a harmadik kisfás szeánsz után meg ugye véglegesen is.
Ez lenne a "színvonal" bizonyítéka?
Ez két dolgot bizonyít:
1. a korrupció olyan fokát, amikor kizárólagosan informális érdekérvényesítő készség kérdése, hogy valaki egyáltalán ELVI esélyt kapjon arra, hogy korrekt felkészülés mellett átmenjen egy vizsgán;
2. az az egyetem, ami az államvizsgáin szór ki vagy hoz végleges kirúgásközeli helyzetbe korábban jó jegyekkel teljesítő hallgatókat, semmi mást nem bizonyít magára, mint hogy a 9 félév során a saját képzési céljai elérésére képtelen volt.
Ami pedig a képzés többi részét illeti. Bár nem szívesen megyek bele a "hol basznak ki többet és miből" kezdetű vita folytatásába, mert pont ez az irritálóan primitív szemlélet tartja tartósan alacsonyan a magyar jogi oktatás színvonalát, azt azért mindenképp megjegyezném, hogy a saját, közvetlen tapasztalatommal volt alkalmam felmérni, hogy az eltén tanuló, hozzám közel álló illetőnek semmivel sem volt nehezebb dolga, mint nekem - az államvizsgákig eljutás számunkra ugyanakkora, bizonyos tárgyakból számomra nagyobb anyagok elsajátítását jelentette, fontosabb tárgyaknál meglehetősen kemény, beugrós vizsgákon, olyan szórási arányokkal, amelyek bp-n (egészen az államvizsgákig) ismeretlenek, még a rettegett Pp esetében is.
Az egyetlen érdemi különbség az államvizsga-időszak volt - az ő esetében a mutyibrancsok áldásos tevékenysége miatt isteni szerencsére volt szüksége ahhoz, hogy olyan tanárnál államvizsgázhasson polgárból, akinél tisztességes felkészüléssel lehet érvényesülni, nekem meg nem, illetve nem akkorára, mert itt én is ugyanolyan eséllyel kerülök egy idiótához mint bárki más, tehát a rendszer legalább a koncepcionális szinten nem a korrupcióra épül.
"elte jogra a legmagasabb a felvételi pontszám az összes jogi egyetem közül, tehát van ott egy pár magolós könyvkukac(akik attól függetlenül általában jó nagy életképtelen hülyék...:D)"
Itt most lényegében arról van szó, h aki nem az elte jogi karra járt az szarabb képzésben részesült, aki viszont odajárt, de végül a magolásával lekörözött, az életképtelen hülye? :))
Nyugtass meg, hogy nem az a konklúzió, hogy az ideális jogász egy közepes elte hallgató. :D
Sixy 2009.06.07. 06:56:43
Ezt a trükköt már a magyar gimnazisták is ismerik: ha folyton rákérdezek minden hülyeségre, azt automatikusan megtanulom az órán, ráadásul a tanárnak is kevesebb anyagot van lehetősége leadni, amiből arra következtet az egyszeri gimnazista, hogy a követelmény is kevesebb lesz.
(Az meg azért gáz, hogy egyetemen öt percnél többet foglalkoznak a módusszal és a mediánnal...)
Ami meg a 44-ik percnél való pakolászást jelenti: ezek a németek nem precízek, egyszerűen képtelenek megülni a seggükön 45 percig. Ha annyira precízek lennének, akkor pontosan 45 perc után kezdenének el pakolászni.
Ergó a németek nem precízek, hanem lusták.
Ja, és a közgázon van olyan óra, ami után tapsolnak, az Evangélikus Hittudományi Egyetemen pedig minden óra után kopognak. Az ELTE-n én tényleg nem tapasztaltam ilyet általános szinten, bár volt olyan előadássorozat, amit a végén megtapsoltunk. (TTK)
borigabi 2009.06.07. 07:33:32
elfogomfelejteni 2009.06.07. 07:56:17
tarr 2009.06.06. 21:18:19
sajnos mara mar ez sem igaz
TirolSoldier 2009.06.06. 20:53:43
ott a ket pont ...
egy hozzászóló 2009.06.07. 08:11:32
Volt "szerencsém" ott tanítani (többször ugrottam be egy ismerősöm helyett), és olyan válaszokat kaptam a kérdéseimre, hogy azt hittem, elnyel a föld.
Példa: szóba kerülnek a jogforrások, és a kb. 20-25 hallgató össztudása ennyi volt, idézem: "hát van a rendelet meg a törvény".
Enyhén szólva kiábrándító ezt hallani másodévesektől.
idr89 2009.06.07. 08:18:12
Több tiszteletet az zászlóshajó zászlóshajója iránt! :))))
Tom Keller · http://tomkeller.blog.hu 2009.06.07. 08:18:26
Amúgy már előttem is írták a Corvinuson előadás után szinte kötelező jelleggel van taps, kínos lenne nem tapsolni, szemináriumokon pedig tanártól függ, vagyis inkább a diákok véleményétől:) Bár lehet egyeseknél a taps a felszabadulás örömét jelzi:)
idr89 2009.06.07. 08:18:59
-z
S. Annyi 2009.06.07. 08:27:11
S. Annyi 2009.06.07. 08:27:54
Ленина · http://szanalmas.hu 2009.06.07. 08:36:06
kösz
Kobres 2009.06.07. 09:00:54
Danibacsi 2009.06.07. 09:26:05
nudlee 2009.06.07. 10:15:32
Igen, magamat minősítem, valóban az ilyen szintű agyatlan ún. "érvelést" már nem tudom elviselni. Élőben ott hagyom az ilyen tudálékos faszkalapokat, bár szerintem élőben azért ekkora arcod nem lehet. Alvás után is fel bír húzni a stílusod, legalább nem kell kávé, kösz, khodahafez hülyegyerek. Remélem értesz ezen a nyelven, ha nem akkor le vagy sajnálva...
Zsuuli (törölt) 2009.06.07. 10:22:46
..már fáj a fejem...
aki8807 2009.06.07. 11:12:39
egy hozzászóló 2009.06.07. 11:35:02
mindenlébenkétkanál · http://bamberg.blog.hu 2009.06.07. 22:01:46
@Káposztakukac: Nálunk nem így van, valószínűleg a magyar egyetemek is különbözőek :)
@TirolSoldier: Az egy dolog, hogy többmindent tanulunk, az meg egy másik, hogy nem tudjuk használni.
mindenlébenkétkanál · http://bamberg.blog.hu 2009.06.07. 22:13:31
@Mindfield: Most ez a posztolóknak szól vagy nekünk?
+ A felszereltségben tényleg nagy különbségek vannak.
@kerdesek05: Nem szotuk nézni a kommenteket, mert áétalában nem sokan írnak ide, ma szavazni votlunk (van poszt is), de már keressük az ú hátteret.
mindenlébenkétkanál · http://bamberg.blog.hu 2009.06.07. 22:20:05
@Mindfield: Nos minifield, ki kell, hogy ábrándítsalak. Az egyetemi órák 90 percesek általában, negyedtől háromnegyedik, például 10.15-11.45-ig. Persze vannak eltérések, de ez az általános. A csengetésről pedig egy szót sem szóltam.
@rdi: Akkor eltérő a véleményünk. A szövegkiemelőt pedig mi is használjuk, de nem ipari mennyiségben.
mindenlébenkétkanál · http://bamberg.blog.hu 2009.06.07. 22:32:00
@Mindfield: A szövetségi államok többségében 500-600 euro a díj félévenként
@Sirály: A ppt- animált pdf-ektől én is a falra mászom
Ouaid (törölt) 2009.07.03. 00:33:15
A cikk első fele nem annyira német sajátság, inkább az új technológia szele, ami hellyel-közzel már ide is elért, csak még nem általános. A precizitáshoz meg nem tudok hozzászólni :) Nálunk az a jellemző, hogy az óra utolsó tíz percében a tanár egyre idegesebb lesz, mert mindenki pakol, és nem lehet jól hallani, majd végül elunja és befejezi. Néhány tanár már hozzászokott, de olyat is láttam már, hogy amikor elkezdődött a mocorgás, félbehagyta az előadást, hogy "jó, akkor innentől tanulják meg otthon".
buGhunter · http://bamberg.blog.hu 2009.07.06. 12:56:46
Ouaid (törölt) 2009.07.11. 01:28:13