Természetesen nem szeretnénk elfeledkezni azokról sem, akiket az adminisztratívabb, erasmus-jellegű események érdekelnek, mert természetesen volt mit intézni azóta is.
Nemes egyszerűséggel "kiutazás utáni teendők" címmel fut erasmuséknál ez a pár pontból álló lista, mely nem is tűnik soknak, ámde a nagy asszimilálódás közepette annál könnyebb elfelejtkezni róla és annál nehezebb belevágni, hogy az ember fia-lánya végre ezt is letudja.
No, de lássuk is a medvét!
1. Beiratkozási igazolás megküldése faxon vagy e-mailen közvetlenül a beiratkozás után
Ez csak annyiban volt problemás, hogy a beiratkozáskor kaptunk egy felhasználónév/jelszó párost az egyetemi szolgáltatások használatához (itteni hszk avagy számítógép-központ, itteni neptun avagy tantárgy/vizsgajelentkezéshez, szal soksok mindenhez), ami csak 4 nap elteltével vált aktívvá. Miután aktiválódott, be kellett jelentkeznünk az egyetemi online szolgáltatásokhoz (érdekelteknek: ez az online-dienste), majd a studienbescheinigung menüpont alatt egy TAN-Nummer megadásával (erről majd később, egy másik bejegyzésben szólunk), letölthettünk egy PDF-et, amely igazolja hogy bizony-bizony, itt vagyunk hallgatók. Nem ám sorbanállás a KTHban, mert megy ez online is, ugye. Ezekután már csak emailben elküldtük az igazolást a bme-s erasmus emailcímre.
2. Külföldi banki számlanyitáskor az alábbi adatok szükségesek:
- Bank neve
- Bankfiók posta címe (ahol a számlát nyitották, nem a bank központjának a címe)
- IBAN szám (ez tartalmazza a saját számlaszámot is)
- SWIFT vagy BIC kód
- Külföldi lakáscím
Ezekhez talán nem is kell különösebben bármit hozzáfűzni, az IBAN szám a számlaszám nemzetközi megjelölése, a SWIFT/IBAN pedig a bank kódja, ennyi.
3. Ha változás van az eredeti Learning Agreementhez képest, ha módosultak a tantárgyak, akkor a honlapunkról letölthető „Changes” nevezetű űrlapot kell kitölteni és kiutazástól számítva legkésőbb 1 hónapon belül megküldeni részünkre. Ezt a partneregyetemmel kell először aláíratni és az új tárgyak programjával együtt részünkre megküldeni faxon vagy e-mailen.
A "Changes" kitöltése remek időtöltés, előszöris ki kell ötleni, hogy akkor most milyen tárgyat is adjon le, mit vegyen fel az ember fia. Ha ez megvan, lehetőleg 42 kredit összértékben, akkor szépen kinyomtatjuk, elcaplatunk az egyetemi Auslandsamtba (nem a német egyetemisták erasmus-irodájába!), a Markusstrasse 6 szám alá (amit már ekkora nagyonis ismerünk ugye), aláiratjuk az Auslandsamt vezetőjével. A pasas egyébként ritka jó fej, be nem áll a szája és roppant vidám. Ellenben sikerült a "fogadó intézmény" rubrika helyett a "küldő intézmény" rubrikát aláírnia és lepecsételnie, sebaj. Eztán elballagtunk az egyetemi koordinátorhoz (ez a médiatanszéken egy hölgy), vele is aláírattuk (ő volt az, aki egy elegásn vonással átírtó a "fogadó intézményt" "küldőre" és fordítva), végül a kollégiumban a Studenkanzleinál elfaxoltuk haza az iratot, és erről visszaigazolást is kértünk, huhh.
Éééééés végül, de nem utolsósorban, november 1-ig van egy határidő, hogy az ember kérelmet nyújtson be ösztöndíjának meghosszabbításához a második félévre. Ezt meg is tettünk éppen időben, mindössze egy hivatalos hangvételű emailt kellett írnunk, melyben kérelmezzük hogy tanulmányainkat blablbablabla.. Minderre mindössze azért volt szükség, hogy így második félévben is legyen lehetőségünk ösztöndíjt kapni, márha a maradványkeretben marad is valami... (ezt hívják label státusznak, vagy minek).
Egyelőre ennyi, de tüstént írunk, ha újabb intéznivalónk akadt!
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.